divendres, 19 d’octubre de 2012

L'AREA ESPORTIVA I LA NOVA CONCESSIÓ DEL CVBLANES

Optimist en un entrenament a Blanes

A principis de juny vàrem saber que el Club Vela era l’adjudicatari de la concessió de la dàrsena esportiva del Port de Blanes per a 25 anys més.
Des de llavors i fins el dia 11 d’octubre (darrer dia per a presentar el projecte executiu de les obres que es faran a continuació), hem estat resolent tota la tramitació administrativa.
Ara amb serenitat ens haurem d’esforçar en tancar un programa del que ha de ser el nostre club els propers 25 anys.
Tinc clar que l’àrea esportiva es la que ha de donar sentit a tot plegat, tal i com resa en els nostres estatuts ” objecte principal el foment, el desenvolupament i la pràctica continuada de la modalitat esportiva de la vela
Anem al gra, iniciem doncs aquesta nova concessió en un moment extremadament difícil. En un marc de retallades, els ajuts que ens venien de l’administració no s’han retallat, directament han desaparegut. La nova interpretació i apujada de l’IVA que grava en un 21% tota l’activitat esportiva, perjudicarà encara més les butxaques ja malmeses dels nostres usuaris. Recentment hem sabut que la RFEV presentarà en breu un expedient de regulació dels seus treballadors,  el que ens fa pensar que aquesta crisi s’estén com una taca d’oli que lentament ens va embolcallant.
No perdrem però el nostre optimisme i ens haurem d’acomodar a aquesta nova situació.
En aquesta nova etapa, les obres que realitzarem, permetran que l’àrea esportiva disposi de mes espais i més serveis per a desenvolupar l’activitat. Una nova zona d’avarada equipada amb rampes, grua i magatzems, més vestidors,  noves aules i oficines, espais exteriors multifuncionals i un gimnàs. Tots aquests espais, així com la resta del club estaran plenament adaptats, això millorarà i facilitarà la pràctica de la vela accessible.
Així, ens plantegem donar continuïtat, millorar i augmentar els programes que desenvolupem actualment mitjançant la nostra escola de vela, equips de regates, vela accessible i flotes de vela lleugera i de creuers.
Recalcar que a Blanes tenim un fet diferencial que es l’IES de Vela que volem desenvolupar i fer viable dins les condicions actuals i futures.
El projecte de l’Institut de la Vela endegat entre la Secretaria General de l’Esport, l’Ajuntament de Blanes, la Federació Catalana de Vela, l’Institut Serrallarga i el Club de Vela, s’havia de sustentar amb col·laboracions de tots els “partners”, a la pràctica ha quedat reduït als actius proporcionats pels que realment fan l’activitat, vol dir que a partir d’ara l’institut i el Club s’hauran de multiplicar si no volen que el programa desaparegui.
Un cop tancat el cercle, el balanç que en fan els docents es molt positiu, però ara cal assegurar el seu futur fen que sigui viable amb aquestes noves condicions. Com dèiem, ja s’ha tancat el cercle, els primers alumnes que van iniciar el programa ara fa 7 i que l’any passat es van titular com a instructors, en el primer curs del cercle formatiu realitzat en el mateix institut, aquesta generació enguany podria conduir les activitats dels alumnes de primer.
Volem donar continuïtat als alumnes de l’Institut, volem que continuïn navegant un cop acabin el cicle formatiu, caldrà doncs posar en marxa programes dirigits a aquests alumnes que possibilitin la posada en pràctica dels coneixements adquirits i que els apropin a la vela com a pràctica esportiva, d'esbarjo o professional (instructors, oficials de regates, balissadors, etc) 

Així doncs el nostre programa d’activitats es focalitzarà en:
  • Els equips de regates podran continuar fent la seva activitat amb més qualitat, enfocats a la vela infantil i juvenil. Haurem però d’augmentar el número de participants i d’equips, continuar amb els equips d’optimist i d’europe, consolidar els 420´s i poder incorporar alguna embarcació més nova,  29er?
  • Les Flotes. Afavorirem i potenciarem l’organització d’activitats, regates i vela esbarjo, donat el nou espai d’avarada se’n podran crear de noves i per tant prestarem especial atenció a les classes Snipe i Laser, també de classes olímpiques 470, Finn (donat que hi ha moltes embarcacions d’ocasió).
  • Vela accessible i vela adaptada. Incorporar nous convenis de col·laboració i incorporar nou material adient a cada discapacitació
  • Esportistes amb projecció, posarem el mitjans per donar continuïtat i suport a aquests esportistes que sortint dels nostres equips de regates passin a classes olímpiques.
  • Escola de Vela, Incorporarem nou material, que faciliti la incorporació d’alumnes de l’escola a la pràctica esportiva. RS Feva, Bic Open etc.
  • Institut de Vela i Escola de Vela. Posarem en marxa l’abonament a flota, per a garantir la continuïtat dels alumnes a uns preus assequibles
Per fer tot això sostenible, caldrà ser curosos, caldrà buscar noves formules. Els ingressos seran molt limitats i caldrà  minimitzar les despeses i exprimir els recursos al màxim. 
De la mateixa manera que hem afrontat tempestes, d'aquesta també ens en sortirem.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona tarda,

Sóc soci numeri del club vela Blanes desde fa molts anys i ex-regatista.

Veig amb bons ulls totes les reformes que es volen dur a terme al club i totes les millores que se'n derivaràn d'aquestes, ja que, el club ho necessitava des de fa temps. A part d'això, que també és important, com a soci i ex regatista,la part vital de cara al club és la vela i, en concret, la vela lleugera. Desde el meu punt de vista, pel que veig i visc ja que hi passo moltes hores pel club (tinc la meva pròpia embarcació), se li dóna molta prioritat a les classes optimist i europe, que ho trobo lògic, per que són classes d'iniciació (infantils i juvenils) per passar a classes més grans i/o olímpiques. L'altre classe doble que té el club i que,pel que veig i escolto, no se li està donant el recolzament que crec que haurien de tenir, és l'snipe. Pel que tinc entés,la van recuperar un grup de socis, que volien tornar a tenir una flota a Blanes com sempre hi ha hagut desde els inicis del club i intenten fer tot el possible per que funcioni. Aquest grup de nois, del qual, la majoria són socis del club i blanencs se'ls hi hauria de donar una mica més de suport, com per exemple, programar entrenaments i tenir un seguiment. És una classe doble, que a diferència d'altres sempre pot funcionar i és molt més accessible tècnicament, que per exemple, un 29er o un 420, molt més econòmica i amb un rang d'edats molt mé ampli, això s'ha d'aprofitar degudament. Tots sabem que és molt complicat montar una flota d'una embarcació doble que funcioni i tingui una certa continuïtat. La flota de 420s ja va ser a Blanes i va acabar desapareixent. Actualment n'hi han dos que entrenen conjuntament amb altres barcos d'altres clubs i ja se'ls considera equip de regates...En canvi a l'Snipe, que són més embarcacions i amb tripulacions experimentades se'l considera vela d'esbarjo...personalment aquesta opinió em dol. Com a ex regatista de la clase i soci del club, considero que aquest grup de nois que tornen a moure l'Snipe a Blanes (i pel que em consta aquest any han realitzat tres campionats l'espera d'un quart al desembre) se'ls hi hauria de tenir un mínim reconeixement i una ajuda (no han sortit ni a la revista anual del club), ja que el club de vela està per promocionar la vela i aquests nois estan fent un treball i un esforç de cara a promocionar-la també dintre la seva classe i el seu propi club.

Està molt bé que es vulgui tornar a posar el 420 i 29er però l'snipe tambe es mereix un lloc dintre del club, que al cap i a la fi, L'snipe ha fet molt pel cv blanes durant tota la seva vida i en definitiva es tracta també de vela i esport.

salutacions,

P.C.

Oriol Subirà ha dit...

En primer lloc agrair els teus comentaris. Dir-te que en general estic d’acord en la teva aportació. La classe Snipe forma part de la nostra historia, les nostres flotes de snipes i l’organització d’esdeveniments de caràcter internacional en aquesta classe han donat a conèixer el nostre club mes enllà de les nostres fronteres.
Des de la meva incorporació com a comodor del club, vaig intentar mitjançant converses amb el capità de flota d’organitzar regates per tal de que els snipes avarats a l’hangar sortissin a fer les regates de club, això llavors no va ser possible. Afortunadament, ara la situació es un altre, penso que tan llavors com ara hem treballat en la mateixa direcció, ara hem donat suport a aquests joves que han tornat a fer navegar aquestes embarcacions, a instància d’ells mateixos hem tingut de convidat un barco gallec al llarg d’un any, fet que els ha ajudat a fer aquests primers passos en posar les embarcacions a punt, m’he reunit amb ells en diferents ocasions per a que poguessin assolir els seus objectius. En aquests moments tenen ja programades una sèrie de regates al llarg de la temporada.
Poder no han sortit a la revista (intentarem solventar-ho), però si ho han fet habitualment als darreres hora i al butlletí electrònic del Club
http://cvblanes.blogspot.com.es/2012/06/regata-trofeu-destiu-la-paellera-un.html
http://cvblanes.blogspot.com.es/2011/12/les-flotes-del-club-de-vela-celebren.html
http://cvblanes.blogspot.com.es/2011/09/el-trofeu-tardor-2011-convoca-30.html
També ens hem fet ressò quan han participat en alguna regata fora de Blanes.
http://cvblanes.blogspot.com.es/2012/03/la-parella-albert-soley-i-xavier-perez.html

Jo no considero la classe Snipe com a vela d’esbarjo, en qualsevol cas no voldria que s’interpretessin així les meves paraules, quan tots sabem que es una classe internacional plenament consolidada a traves de la seva associació SCIRA amb multitud d’associats a tot el mon i amb un calendari d’esdeveniments plenament vigent, nacionals, continentals i mundials. Ara bé, en aquests moments interpreto que la pràctica de la nostra flota hi està més a prop, es evident que el que decideix el nivell competitiu en la seva pràctica es el propi regatista. Estem però expectants de que la flota ens indiqui quin es el camí que vol seguir.

Cal saber que la pràctica esportiva i de competició en el nostre àmbit no depèn exclusivament de les prioritats que es marquin en el nostre club, es evident que cal estar en allò que estableixen els estaments superiors com son la FCV i la RFEV. A Catalunya malauradament no hi ha flotes de Snipes, no hi ha un circuit estable, no hi ha campionats i tampoc ara per ara la Federació Catalana de Vela en reconeix centres d’entrenament. Ara bé es poden marcar objectius a nivells superiors si es aquesta la voluntat, participacions a Copes i Campionats d’Espanya, si es el cas Europeus o Mundials.
De moment, sembla que la nostra flota de Blanes te la voluntat de tornar a celebrar un campionat de Catalunya, de moment haurà de superar un període transitori com a Copa Catalana i caldrà una participació mínima de 10 embarcacions. Si la flota vol anar mes enllà cal que sàpiga que el Club estarà a l’alçaria tant en donar-hi suport com en l’organització d’esdeveniments de la classe.
El fet de que el Club plantegi el 420 o el 29er com embarcacions dobles juvenils en els seus equips de regates no es un caprici, es justament per l’existència de flotes, circuits de regates i que les federacions en promouen centres d’entrenament etc.

En qualsevol cas i encara que sigui fora dels equips de regates (dins de les nostres possibilitats), el nostre club te la voluntat de donar suport a qualsevol dels nostres esportistes, actualment en classes olímpiques, actualment una regatista en classe 470, un altre en classe 49er Fx i un en classe Finn, També ho em fet en la classe Mini en projectes per la Minitransat i com es natural en qualsevol projecte que lògicament inclou la classe Snipe.
Com sempre resto a la teva disposició per a qualsevol suggeriment

Oriol Subirà